onsdag, mai 24, 2006

Sexy Frank

Alt kan ikke handle om litteratur hele tiden. (Eller kan det? Fordi alt er poesi? Eller fordi alt er kunst, og litteratur er også en kunst?) Etter å ha lest i Litteraturens historie i världen og kjempet meg gjennom litt av Dantes komedie, kom venninnen min for å ta noen seriøse runder med øl. Hun har vært sammen med bestevenninen min i tre år, og nå har bestisen min ny dame, og det som nå er eksen til bestisen min - la oss kalle henne... Goaw! Det var et morsomt pseudonym. Goaw. Vel. Ja, Goaw er litt ensom, da. Hun har det bra, hun har fått ny knullekompis og nyter for så vidt den uventede og plutselige friheten, men hun er ensom. Da plikter man å stille opp med flerfoldige pils på stampuben. Vi tok en aperitiff-pils, så gikk vi på et sted med billig og bra indisk mat og Kobra-øl, så gikk vi tilbake på stampuben og drakk enda mer pils. (Bortsett fra at jeg gikk over på gin & tonic. Var det lurt? Nei.) Men nå nærmer vi oss poenget. For det hadde vært skiftskifte på stampuben, og sexy Frank (hetero, til og med) stod bak baren. Selv om jeg er godt gift, pleier jeg å flørte litt med sexy Frank. Fordi han er, vel, sexy. På slutten av kvelden, mens jeg stod og svømte samtidig som jeg prøvde å bestemme meg for om jeg ville ha en gin & tonic eller en gin & tonic, spurte han meg om jeg hadde barn. Nei, sa jeg, men mannen min har to. Mhm, sa sexy Frank. Skal vi lage noen?

5 Comments:

At 26 mai, 2006 21:48, Blogger Polarprinsessa said...

Tøft sagt.

 
At 27 mai, 2006 19:54, Blogger Annie Krog said...

Polarprinsessa! Bergens rose! Ja, det var ganske så tøft sagt. Frank er en skikkelig tøffing.

 
At 28 mai, 2006 22:26, Blogger Lindkvist said...

Og hva svarte du?
Ok, men da må vi bruke prevensjon?

 
At 30 mai, 2006 08:15, Blogger Annie Krog said...

Jeg bare lo... Det gjorde faktisk han også.

 
At 24 desember, 2009 07:18, Anonymous Anonym said...

Ja, sannsynligvis sa det er

 

Legg inn en kommentar

<< Home