fredag, mai 05, 2006

Blogg om blogg

Fikk nettopp en hyggelig epost om at de som har ventet på Ellisiv Lindkvists blogg nå er bønnhørte. Selv om bloggen er fersk, har hun allerede rukket å publisere et stykke eminent kortprosa.

Morten Wintervolds medskyldige, Farten Summervold, har hatt en blogg gående relativt lenge nå. Der får leseren servert meninger som er mistenkelig like de Wintervold har når han er på fest. Men hvem er jeg til å dømme, som det heter.

Jeg gikk sammen med begge to i Tromsø, på forfatterstudiets første fordypningsemne der. Jeg må si at jeg aldri har sett så mye alkohol bli konsumert på én gang som i de helgene vi hadde samling, kanskje bortsett fra på kysten av Finnmark da jeg var ung, liksom, og da var drikken mer rosa enn rød, for å si det sånn.

Men nå er det natt, og nettmesteren vår har akkurat publisert et nytt, supert Jung-nummer selv om han er i Roma. I den anledning synes det er på sin plass å gratulere Jørn Berget - han vant Damms diktkonkurranse nå nylig. Berget skriver dikt så gode at de får det til å knake selv i de best laftede tømmerhus.

1 Comments:

At 15 mai, 2006 21:53, Blogger Lindkvist said...

Hyggelig at du reklamerer for bloggen min!

 

Legg inn en kommentar

<< Home